Bursa’da yaşayan bir çiftin karşılıklı açtığı boşanma davası, evlilik birliğinde sorumluluklarını aksatanlar için Yargıtay’dan ders niteliğinde bir kararla sonuçlandı. Eşini sosyal ortamlarda ve özel günlerde sürekli yalnız bırakan koca, yüksek mahkeme tarafından ağır kusurlu bulundu.
SÜREKLİ KAHVEHANEYE GİTMEK BOŞANMA SEBEBİ SAYILDI
Aile Mahkemesi’ne başvuran davacı kadın, eşinin özellikle izin günlerinde sabahın erken saatlerinden itibaren kahvehanede vakit geçirdiğini belirtti. Evin elektrik, doğal gaz ve kıyafet gibi temel ihtiyaçlarını kendi maaşıyla karşıladığını dile getiren kadın, evlilik birliğinin temelden sarsıldığını ifade etti.
Yargıtay 2. Hukuk Dairesi, sürekli arkadaşlarıyla vakit geçirerek ailesini ihmal etmeyi yasal bir boşanma nedeni ve ağır kusur olarak kabul etti.
PSİKOLOJİK ŞİDDET VE HAKARETE AĞIR TAZMİNAT KARARI
Dava dilekçesinde yer alan detaylar ise evdeki ekonomik ve psikolojik şiddetin boyutunu gözler önüne serdi. Davalı kocanın, eşine yönelik "Maaşın olmasa seninle evlenmezdim" dediği ve dış görünüşü üzerinden "kel, koca bacaklı" şeklinde sistematik hakaretler ettiği kayıtlara geçti.
Yerel mahkemenin verdiği kararı değerlendiren Yargıtay, hakaret ve ihmal unsurlarını sabit bularak kocanın kadına 50 bin TL maddi, 50 bin TL manevi olmak üzere toplam 100 bin TL tazminat ödemesine hükmetti.
YARGITAY EMSAL KARARI TÜM TÜRKİYE'Yİ İLGİLENDİRİYOR
Bursa’da hukuki süreci takip eden vatandaşlar kararı farklı görüşlerle değerlendirirken, hukukçular bu hamlenin büyük bir dönüm noktası olduğunu belirtiyor. Bu Yargıtay emsal kararı, bundan sonra benzer ihmal ve psikolojik şiddet iddialarıyla açılacak tüm boşanma davalarında bağlayıcı bir nitelik taşıyacak.